Bőgel, GyörgyBalázs, Beáta2008-11-122008-11-1220082008-11-12http://hdl.handle.net/2437/11527A XXI. század tudás-alapú társadalmában megváltozott az egyetemek szerepe. Egy modern intézmény ma már nem pusztán az oktatási funkció betöltésére koncentrál – sokkal inkább a kutatás-fejlesztés felé fordítja tekintetét. Céljának tartja, hogy támogassa és formálja környezetét, tudatosan vállalja a társadalmi felelősséget. Dolgozatom célja annak a folyamatnak a bemutatása, melynek során a tradicionális egyetemek öntudatos, a környezetükért felelős intézményekké válnak. Majd a Debreceni Egyetem működésének vizsgálata következik stratégiai-szervezeti nézőpontból. A dolgozat első része a felsőoktatás elméleti modelljeit tekinti át. Ezt követően a felsőoktatás transzformációs folyamatát vizsgálom. Az elméleti háttér megismerése után a Debreceni Egyetem vizsgálata következik.60huFelsőoktatás átalakulásaFelelős egyetemTudásközpontGazdálkodó – szolgáltató – vállalkozói egyetem stratégiai-szervezeti nézőpontból különös tekintettel a Debreceni Egyetemre