Faroughi, FatemehVarga Nagy, Anikó2024-07-222024-07-222023-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 9 No. 3 (2023) , 81-94https://hdl.handle.net/2437/376281 Early childhood education and care have become an important aspect of society and the well-being of people. A proper early childhood education can build a solid foundation for lifelong learning achievement and reduce the cost of lost talent and spending on social, health, and even justice systems. Within early childhood education, the Reggio Emilia approach has gained popularity around the world and a number of countries in the West employ this approach in their early childhood educational system. In the young and prosperous country of the United Arab Emirates with its famous city of Dubai, this child-centered approach is also famous amongst affluent families with young children. This paper looks into early childhood education and the Reggio Emilia approach in the city of Dubai and how this is presented in the educational system of the UAE.A kora gyermekkori nevelés és gondozás mind a társadalom, mind az emberek jólétének szempontjából fontossá vált. A megfelelő kora gyermekkori nevelés szilárd alapot teremthet az élethosszig tartó tanulási teljesítményhez, csökkentheti az elvesztett tehetség ígéretek költségeit, valamint a szociális, egészségügyi és még az igazságszolgáltatási rendszerekre fordított kiadásokat is. A kora gyermekkori nevelésen belül a Reggio Emilia az egyik olyan szemlélet, ami népszerűvé vált világszerte, és számos nyugati ország alkalmazza ezt a megközelítést koragyermekkori oktatási rendszerében. Az Egyesült Arab Emirátusokban kedvelt Dubaiban is ez a gyermekközpontú szemlélet vált híressé a kisgyermekes családok körében. Ez a tanulmány a kora gyermekkori nevelést és a Reggio Emilia szemléletet vizsgálja Dubaiban, valamint azt, hogyan jelenik ez meg az Egyesült Arab Emirátusok oktatási rendszerében.application/pdfearly childhood educationReggio Emilia approachDubaikora gyermekkori nevelésReggio Emilia szemléletDubaiREGGIO EMILIA APPROACH AND PRE-SCHOOL EDUCATION IN DUBAIfolyóiratcikkOpen AccessFatemeh Faroughi, Anikó Varga Nagy (Ph.D.)https://doi.org/10.18458/KB.2023.3.81Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat39Különleges Bánásmód2498-5368