Márton, SándorSimon, Judit2013-11-282013-11-282013-03-302013-11-28http://hdl.handle.net/2437/177158Szakdolgozatom témája a Word of Warcraft, mint közösségi tér. Célja annak bizonyítása a dolgozat végére, hogy az online szerepjátékok (leginkább a Word of Warcraft című sokszerelős online szerepjáték) képesek virtuális közösségi térként szolgálni a játékosok részére. Ezzel rámutatva arra, hogy az online játékosok nem akarják elszeparálni magukat a közösségtől, csak más lehetőséget keresnek a közösségi kapcsolatok kialakításához. Szakdolgozatom első felének megírásához szakirodalmakat és tanulmányokat használtam fel, majd saját tapasztalataimat írtam le. A dolgozat második felében kutatásom módját, és eredményét mutattam be. Kutatási módszerként az online kérdőív módszerét választottam. A kérdőív 25 kérdésből állt. Kérdőívem elérési útját az általam választott szerepjáték hivatalos oldalán, az ismerősi körömben lévő játékosok, valamint a Facebook közösségi portál segítségével juttattam el a célszemélyekhez. A kérdőívet 222 ember töltötte ki 12 nap alatt. A szakirodalmak feldolgozása után, valamint a kérdőív kiértékeléséből kiderült, hogy játékosok számára fontos az, hogy közösségben, leginkább baráti társaságban élvezhessék a játékot.38huközösségmmorpgonline kapcsolatokvirtuális közösségA World of Warcraft mint közösségi térDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológia