Laoues-Czimbalmos, NóraÉsik, Petra Enikő2025-01-062025-01-062024-11-08https://hdl.handle.net/2437/384365A szakdolgozat összefoglalja a fogyatékosság fogalmát. A fogyatékos személyek szabadidő eltöltési lehetőségeit, szokásait. A dolgozat bemutatja a 12-22 év közötti, tanulásban akadályozott, enyhe értelmi fogyatékossággal élő fiatalok szabadidejének eltöltését. A szakdolgozatban kiemelkedő szerepet kap a sportolási, illetve az infokommunikációs eszközök használatának gyakorisága. Választ kapunk arra is, hogy egy fogyatékossággal élő tanulónak mit jelent a sport, illetve milyen pluszt ad számára. A szakdolgozati kérdőív eredménye alapján elmondható, hogy az internet használata domináns az érintett fiatalok körében. A passzív tevékenységet részesítik előnyben az aktív tevékenységgel szemben. A dolgozatból az is kiderül, hogy mi a különbség, illetve hasonlóság a fogyatékos és ép személyek szabadidő eltöltésében.49hufogyatékosságesélyegyenlőségszabadidősportolási lehetőségekA sport és az infokommunikációs eszközök szerepe a fogyatékos személyek szabadidő eltöltésébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.