Mező, KatalinMilka-Anton, Zsuzsanna2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391338Jelen szakdolgozatban egy általános iskola első osztályosainak beszédmegértését, szövegértését, matematikai képességeit vizsgáltuk. Arra kerestük a választ, hogy e három terület között létezik e korrelációs kapcsolat, és ha igen, akkor az milyen erősségű és irány. A dolgozat elméleti háttere három nagyobb egységre oszlik. Az első rész bemutatja a kompetenciák rendszerét. A második egység a matematika több szempontú megközelítését írja le. A beszédfeldolgozás folyamatának bemutatása, szintjei, fejlesztési lehetőségei zárják az elméleti részt. A vizsgálat során három kérdésfelvetésünk volt a fent említett képességek közötti összefüggésekre vonatkozóan. Az ezekből felállított hipotéziseink részben nyertek alátámasztást, de megfelelő alapot biztosíthatnak további kutatásoknak.54humatematikabeszédpercepciómegértésA beszédmegértés és a matematikai képességek összefüggéseinek vizsgálataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.