Tóth, EszterKoleszár, Szilvia2021-10-222021-10-222021-10-10http://hdl.handle.net/2437/323323Szakdolgozatom primer kutatási részében meghatározom az emberi tőke fogalmát, mint a munkaerőpiac legfontosabb tényezőjét, hiszen az humán tőke nem fogy el az évek során, hanem még értékesebbé válik. Ezt követően a motivációt jellemzem, mert a motiváció a legfontosabb tényező a munkaerő szempontjából, ugyanis minél motiváltabb a munkavállaló annál hatékonyabban végzi el a feladatait. Elemzem a motivációs elméletekkel foglalkozó filozófusok tanulmányait is. Szekunder kutatásomban jellemzem a generációkat, hiszen minden generáció más, és másként lehet őket motiválni. Kitérek az összes olyan generációra, akik ma megjelenhetnek a munka világában. Végezetül két állásvadász céggel készítettem mélyinterjút, melyben tizennégy kérdést tettem fel azzal kapcsolatban, hogy mit gondolnak hogyan lehet megtartani az Y és Z generációs munkavállalót, egy adott munkahelyen, milyen gyakran váltanak munkahelyet, hogyan jönnek ki más generációkkal, és mi motiválja őket. Mik a legfontosabb szempontok számukra egy munkahely megválasztásánál? Mennyi energiát kell a vezetőnek belefektetni abba, hogy a fiatal generációt minél tovább megtartsa dolgozóként? A válaszok hasonlóak voltak mindkét állásvadász cég Humánerőforrás Menedzserétől.53huemberi tőkemotivációgenerációkAz Y és Z generáció munkahelyi motivációs különbségeiDifferences in the motivational tools of generation Y and Z