Kántor-Faragó, MártaKiss, Márta2015-05-122015-05-122015-04-14http://hdl.handle.net/2437/212711Szakdolgozatomban azt vizsgálom, miként és milyen mértékben jelenik meg az angol nyelv a holland nyelvű reklámokban. Ahhoz, hogy ezt a központi kérdést meg tudjam válaszolni, először azokat a legfontosabb történelmi eseményeket említem meg, melyek az angol nyelv Hollandiában és Belgiumban való felbukkanását eredményezték. A továbbiakban az általános elangolosodásról írok, amely napjainkban csaknem egész Európát érinti. Ami Belgiumot és Hollandiát illeti, ennek a folyamatnak két iránya van; ezek közül az egyik az a tendencia, amely során a holland nyelv szókincsében figyelhető meg az elangolosodás (például: to babysit – babysitten). A folyamat másik része pedig az angol szavak, kifejezések, mondatok megjelenése a holland nyelvű szövegekben...39otherreklámangolhollandAdvertisement of advertentie? - Het gebruik van het Engels in de Nederlandstalige reclamesDEENK Témalista::Nyelvtudomány