Szakács , AttilaVarga, Zsombor József2023-04-252023-04-252023-04-25https://hdl.handle.net/2437/350735Szakdolgozatomban a természetes ásványvíz vásárlási és fogyasztási szokásait vizsgálom. Célom, hogy bemutassam a fogyasztók választási preferenciáit, azt, hogy választásaikat milyen tényezők befolyásolják és történt-e ezekben jelentősnek mondható változás. Dolgozatomban bemutatom a magyar ásványvízpiacot, a hazai piacon jelen lévő termékeket és a termékkínálat változását, feltérképezem az ásványvíz kereskedelem területét érintő lényeges változásokat, valamint érintem az ásványvíz fogyasztás egészségügyi, környezetvédelmi, fenntarthatósági aspektusait. Kérdőíves kutatásommal elsősorban a fogyasztók árérzékenységére, márkahűségére, valamint a termék beszerzésének helyére irányuló feltevéseimet igyekszem bizonyítani. Felmérésem kiterjedt az ásványvizet nem fogyasztókra is, esetükben a termék elutasításának okát vizsgálom. Bemutatom az egyes kiskereskedelmi üzletekben forgalmazott ásványvízmárkákat és a diszkontüzletekben kapható legnépszerűbb márkák fogyasztói árainak változásáról pedig összehasonlító táblázatot készítettem.65huásványvízfogyasztásAz ásványvíz fogyasztása hazánkban, fogyasztási szokások és változásuk.Consumption of mineral water in Hungary, consumption patterns and its’ changes.DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing