Bíró, ZsoltVerdes, Lilla2017-05-192017-05-192017-04-06http://hdl.handle.net/2437/240677A Tanterem-teszt egy projektív mérőeszköz, egy iskolai keretek között használható, diagnosztikai értékkel bíró játékteszt, mely magának a tantermi történéseknek a tesztje. Minden, mely iskolai közegben lejátszódik a tanulóban, megjelenhet a játék során attól függően, hogy a diák mennyire kíván elmerülni a feladatban, mennyire bízik meg a pszichológusban, valamint mennyire meri beengedni a másikat az ő személyes világába. A mérőeszköz egy tanteremre emlékeztető dobozból és megközelítőleg 250 színes, apró figurából áll. A teszt formája és külső jellege meghívja a gyermekben az iskolai élményeket, a sokféle figura a játékkedvet, így a tanulóknak lehetősége nyílik más szinten, az érzelmek szintjén bemutatni egy napjukat az iskolában. A kontroll a kezükben, így bizalom esetén a gyermek arra a részre fókuszálva játszhat, amelyiket leginkább szeretné megosztani. A teszt a tanulók iskolai szubjektív jóllétét, társas viszonyait, iskolai feladatorientációjukat és a tanteremben fellépő szorongási szintjüket méri. A tanulmányban táncosok és gyermekotthonból érkező diákok csoportjai kerülnek összehasonlításra, valamint bemutatásra kerül maga a mérőeszköz is: a koncepció, a mérni kívánt dimenziók, a felvétel és a teszt kiértékelése.77huiskolatanterem-tesztpszichológiatesztfejlesztésmérőeszközjátéktesztprojektív tesztiskolai szubjektív jóllétTanterem-tesztDEENK Témalista::Pszichológia