Aszalós, LászlóPap, Dávid2015-11-302015-11-302015-11http://hdl.handle.net/2437/219968Dolgozatom első szakaszában, a mesterséges intelligencia fogalmát és irányzatait határoltam körbe. A második szakaszban bemutattam az Untangle nevű játékot. A következő szakaszban a játékhoz szükség gráfokat előállító módszereket és a módszerekkel generált gráfok összetettségét mutattam be. Ez után rátértem a fő témára az optimalizációra és a fejlett keresőalgoritmusokra. Leírtam az algoritmusok fejlődésének történetét. Ezután bemutattam két raj intelligencia alapú metaheurisztikát, a részecske raj-alapú optimalizációt és a méhek algoritmusát. Ismertettem egy harmadik fejlett keresőalgoritmust is, a harmónia keresést, ami a legeredményesebbnek bizonyult a rejtvény megoldásában. Közöltem az algoritmusok hatékonyságát.39huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 MagyarországUntanglefejlett keresőalgoritmusmetaheurisztikaraj intelligenciaméhek algoritmusarészecske raj-alapú optimalizációharmónia keresésUntangle rejtvény megoldása raj intelligenciávalDEENK Témalista::Informatika