Olajos, TímeaUray, Dorina Rebeka2019-05-212019-05-212019http://hdl.handle.net/2437/267954A kutatásomat egy általános iskolában végeztem, amelyben alapvetően többségi gyermekek tanulnak, de mellette működik egy tagozat, ahol sajátos nevelési igényű, pontosítva autizmus spektrumzavarral élő gyermekek gyógypedagógiai nevelése és oktatása zajlik. A módszertani változatosságra törekedve több típusú vizsgálati eszközt is alkalmaztam a kutatás során (megfigyelés, félig strukturált interjú, kérdőív – attitűdskálák, becslőskálák). Céljaim között szerepelt az alkalmazott oktatási módszerek megismerése, másrészt a gyermekeket tanító és nevelő pedagógusokkal folytattam interjút a mindennapi tanításról, az alkalmazott programhoz való hozzáállásukról, a gyermekekhez való viszonyukról és erőforrásaikról. Mindezeken túl kutatásomban kitértem a gyermekek iskolához való viszonyulására, illetve erősségeikre, erőforrásaikra és megküzdési mechanizmusaikra is. Emellett célom volt megismerni az integrációt támogató tényezőket is, amely kulcsfontosságú kérdés a sajátos nevelési igényű gyermekek esetén.98huautizmus spektrumzavarkörnyezeti feltételekszemélyi feltételektanítási módszerektanulási módszerekintegrációTEACCHmegküzdésAutizmus spektrumzavarral élő általános iskolás tanulók tanulási környezete és az integrációjukat támogató intrapszichés tényezők feltáró vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia