Fenyő, ImreGyörgy, Viktória2023-04-192023-04-192023-04-18https://hdl.handle.net/2437/350138Az idő előrehaladtával a pedagógiai felfogás, illetve a pedagógiai kép az óvodapedagógusok számára a gyermekekről teljes mértékben megváltozott. A gyermekkép az óvodapedagógusoknak nem csak egy fogalom, hiszen mindennapi munkájuk fontos eleme a pedagógus sikeres munkájának egy összetevője. A gyermekről alkotott képet számos tényező alakítja és változtatja meg, beleértve magát a társadalmat is. Ezek a tényezők sok előnyt vagy sok nehézséget jelenthetnek a gyermekkép változásában. Ilyen tényezők lehetnek a multikulturalizmus a multikulturális nevelés megvalósítása, a média, beleértve a közösségi oldalakat, a reklámokat vagy a sajátos nevelési igényű gyermekeket is. Vannak pedagógusok, akik intellektuálisabb síkon látják a gyermekeket, inkább a gyermek tanítására, iskolára való felkészítésére fektetnek nagyobb hangsúlyt bármely tevékenységről vagy mindennapi mozzanatról legyen szó, vannak, akik nem ezt a nézetet vallják és a játékot helyezik előtérbe a tanulással szembe.37huGyermekképóvodapedagógusA 21. században az óvodapedagógusok gyermekképének alakulásaDEENK Témalista::Neveléstudomány