Molnár, BalázsGábor, Fanni Nóra2023-04-182023-04-182023-04-16https://hdl.handle.net/2437/350082A dolgozat elkészítésének célja volt, hogy széles körben megismerjük az óvodapedagógusok egyéni fejlődéstámogatásának gyakorlatát az óvodában. A szakdolgozat témája, az egyéni individualizált fejlődéstámogatás újra és újra időszerű. A pedagógusok előmeneteli rendszere megkíván folyamatosan bővülő kompetenciákat, melyek elbírálása alapján ítélik meg a pedagógus tevékenységét, szakmai munkájának minőségét. . Szakirodalmi vonatkozások alátámasztják azt a meggyőződésemet, hogy a gyermek spontán fejlődése mellett a tudatos, szakmailag megalapozott fejlődéstámogatás jelentős szereppel bír a gyermek további fejlődése szempontjából.A vizsgálat során arra kerestem a választ a gyakorlatban dolgozó óvodapedagógusok körében, hogy munkájuk során milyen mértékben és hogyan támogatják a gyermekeket a fejlődésben, különös tekintettel az egyéni, individualizált formákra. A kérdőíves kutatás során minden feltételezésünk, hipotézisünk beigazolódott.48hufejlődéstámogatásóvodáskorú gyermekóvodai nevelésAz egyéni fejlődéstámogatás az óvodapedagógus munkájábanDEENK Témalista::Neveléstudomány