Páskuné Kiss, JuditGajdán , Katalin Erzsébet2025-06-112025-06-112025-04-11https://hdl.handle.net/2437/391488A kutatás célja a Debreceni Egyetem Informatikai Karának alapképzéses hallgatói körében az életvezetési készségek, identitásállapotok és hallgatói kiégés összefüggéseinek feltárása volt. Az eredmények alapján a vizsgált populáció jól elkülönülő életvezetési mintázatok szerint csoportosítható, amelyek a Kiss (2009) által leírt klaszterekkel egybehangzóan jelentek meg. A moratórium identitásállapot dominanciája megerősítette azt a szakirodalmi tendenciát, miszerint a fiatal felnőttek identitásformálódása gyakran elhúzódik. A magasabb életvezetési készségek védőfaktorként működnek a kiégés tüneteivel szemben, valamint elősegítik az identitás elmélyülését. Az adatok alapján a hallgatói mentális terhelés folyamatosan fennálló, rendszerszintű problémaként értelmezhető.53huéletvezetési kompetencia, kiégés, pályaidentitásÉletvezetési kompetenciák és a pályaidentitás vizsgálata a DE - Informatikai Kar hallgatóinak körébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.