Mező, KatalinAndirkó-Gyulai, Tünde2024-06-172024-06-172024-04-05https://hdl.handle.net/2437/372901A szakdolgozat a korai életszakaszban megjelenő kreativitás vizsgálatával foglalkozik vizuális területen. Kifejezetten azzal a céllal, hogy megvizsgálja van-e összefüggés a rajzkvóciens (RQ), mint egyfajta intellektuális érettség és a vizuális kreativitás között. A dolgozatunkban választ keresünk arra is, hogy van-e különbség a különböző életkorú gyermekek kreativitás szintjében. Harmadsorban vizsgálatunk során összehasonlítjuk a fiúk és a lányok vizuális kreativitását is. A szakdolgozat elméleti hátterében foglalkozunk a kreativitás értelmezésével, a kiemelkedő képesség és a kreativitás viszonyával. Tárgyaljuk azokat az óvodán belüli és kívüli lehetőségeket, amelyek elősegíthetik a kreativitás fejlődését kora gyermekkorban, kifejezetten a vizuális területre fókuszálva.40hukreativitásóvodáskorvizuális nevelésAz óvodás korban vizuális területen megjelenő kreativitás életkori és nemek közötti összehasonlító elemzéseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.