Menyhárt, JózsefBőr, Kevin2025-06-242025-06-242025https://hdl.handle.net/2437/394456Szakdolgozatom elkészítése során lehetőségem nyílt, hogy egy sikeres multinacionális cég gyártóüzemének működését tanulmányozhassam. Kötelező szakmai gyakorlatomat megelőzően volt lehetőségem gyakornoki pozícióban a gyár kötelékében munkát vállalni így kellőképpen megismerhettem a működését minden szempontból, legyen az gyártási vagy reklamációkezelés. A dolgozatom témája a P2 Punch MHEV 48V Inverter vevői reklamációkezelése és annak hatásai a gyártósorra. A reklamációkezelés sokak által elhanyagolt témája a gördülékeny, hibátlan gyártásnak, pedig az igazság nem is lehet messzebb ettől a kijelentéstől. A reklamációk helytelen, nem megfelelő kezelése katasztrofális következményekhez vezethet, főképp a tökéletességre törekvő autóiparban. Bár specializációmból adódóan csak egy tárgy kereti között ismerkedtem meg a minőségbiztosítással, eme tárgy által birtokomba jutott ismeretek kiemelkedő mértékben voltak hasznomra, amikor volt lehetőségem adódott részt venni a reklamációk lezárásának lebonyolításában. Az egyetemen és a gyakorlatom során megszerzett tudás kifejezetten hasznosnak bizonyult a folyamatok során nem volt szükség arra, hogy ismertessék velem az alapfogalmakat. Szakdolgozatomban bemutattam a termék gyártásának folyamatait. Kiemelt figyelmet szenteltem a lépésekre, amiket azért teszünk, hogy a terméket ne érje szemmel nem látható sérülés, amit a gyártás korai szakaszaiban még képtelenség kiszűrni, így jelentős károkat okozna, az említett lépések megtétele nélkül. Kitértem a gyártott termék paramétereire és funkcióira. A dolgozatom ezt követő fejezetében megvizsgáltam, hogyan kezelik a beérkező vevői reklamációkat a mérnökök. Belefoglaltam még a fejezetbe a WRC labor működését, milyen méréseket, teszteket végeznek el a reklamált terméken, mivel kritikus fontosságúnak találtam a munkát, amit végeznek és a vevőnek bemutatott jelentés alapját alkotják. Majd ezt a jelentést mutattam be részletesen, leírtam, hogyan folynak le a meetingek a vevővel, amiken volt szerencsém aktívan részt venni nem is egyszer. A szakdolgozat utolsó előtti pontjában kitértem arra, hogy milyen problémamegoldó eszközöket használnak a Schaeffler mérnökei a probléma gyökérokának meghatározására és ezeket a problémamegoldó eszközöket lépésről lépésre bemutattam legjobb tudásom szerint. Kiemeltem azt, ami számomra újdonság volt ezekben a módszerekben. Az utolsó pontban részletesen bemutattam, hogy egy reklamáció milyen hatással van egy gyártósorra. Kiemeltem, hogy a termék minőségéért nem csak egy telephely felelős, hanem annak a beszállítói. Bemutattam, hogy a beszállító cégek gyártósorain milyen változások léptek életbe, taglaltam a sikerességüket. Részletekbe menően ismertettem a Schaeffler debreceni telephelyének gyártósorában eszközölt változásokat és a jövőbeli tervezett változásokat is. Szemléltettem a intézkedések sikerességét és hosszútávú selejtcsökkenést is.47huinverterreklamációreklamációkezelésVevői reklamáció kezelése és annak hatásai az inverter gyártósorraMűszaki tudományokrestrictedHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.