Kerekes, NoémiSzőke, Elisabeth2019-05-172019-05-172019http://hdl.handle.net/2437/267849Dolgozatomban az iskolai bántalmazás definícióját tisztázom, kitérve a jelenség megnyilvánulási formáira és magukra a szereplőkre, ezzel alapot nyújtva a témámnak és a kutatásomnak egyaránt. A jelenség kialakulásának megértéséhez szükségesnek tartottam a zaklatásban érintett egyénnek a családdal, kortársakkal való kapcsolatát. Kitértek a zaklatás gyakoriságára is nemzetközi és magyar viszonylatokban egyaránt. A harmadik fejezetemben a prevenciós, illetve intervenciós lehetőségekről írok. Az ehhez szükséges eszközöket és lehetőségeket két részre osztom: az első az iskola és pedagógusok, a második a szakemberek eszköz- és lehetőségtára. Az empirikus részben bántalmazottakat, szemtanúkat és szakembereket interjúvolok meg a témával kapcsolatban, akik többségét az ezt megelőző kérdőívben önként jelentkező kitöltőim közül választottam ki.49huzaklatásverbálisiskolaVerbális zaklatás az iskolábanDEENK Témalista::Társadalomtudományok