Szilágyi, BarnabásTarné Czirják, Krisztina2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391390A szakdolgozat a gyógypedagógusok személyiségjegyeinek és azok szakmai illeszkedésének összefüggéseit vizsgálja. A gyógypedagógiai munka érzelmileg megterhelő tevékenység, amelyhez kiemelten fontos a személyiség. A kutatás célja feltárni, hogy milyen személyiségtípusok jellemzőek a kutatásban részt vevő gyógypedagógusokra, ezek mennyire illeszkednek a szakmához, valamint hogyan befolyásolják a szakmai hatékonyságot és a pályán való bennmaradást. A vizsgálat során MBTI-típus indikátor tesztet alkalmaztuk. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a gyógypedagógus-képzés során nagyobb nagyobb súllyal legyen jelen a személyiségfejlesztés és a pályára való alkalmasság kérdése.59 oldalhupszichológiaszemélyiséggyógypedagógusszakmai illeszkedésA személyiség gyógypedagógus szakmai illeszkedésének kérdéseiNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.