Balogh, LászlóTakácsné Kovács, Mária2020-05-172020-05-172020-03-25http://hdl.handle.net/2437/287662Az óvodai nevelés a későbbi eredmények tekintetében létfontosságú színtere a köznevelésnek. Éppen ezért, nem mindegy, hogy milyen minőségű tartalommal töltjük meg a kisgyermekek, jelen esetben a 3-6 éves korosztály életében oly meghatározó és pótolhatatlan életszakaszt. Közös szemléletünk alapja, hogy minden gyermek egyedi, egyszeri és megismételhetetlen. Óvodáskorban még nem beszélhetünk tehetségről, viszont tehetségígéretes adottságokról, hajlamokról, képességekről már igen. Hatalmas felelősség hárul az óvodákra, hiszen minden gyerekben meg kell találnunk a tehetségre utaló hajlamot, nem mondhatunk le egyetlen gyermekről sem. Tehetséggondozó munkánk bizonyosságot ad arra, hogy van létjogosultsága a kora gyermekkori tehetségsegítésnek és fejlesztésnek, érdemes erőfeszítést tenni és csinálni, hiszen hálás és nemes feladat.87hukora gyermekkori tehetséggondozáserősségekre épülő innovatív szemléletdifferenciált fejlesztéstehetségműhelyekhatásvizsgálatfelelősségegyüttműködésTehetségfejlesztés a Derecskei Mese-Vár Óvoda tehetséggondozó műhelyeibenDEENK Témalista::PszichológiaDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia