Fehér, AndrásTóth, Krisztina2023-12-182023-12-182023https://hdl.handle.net/2437/363734Kutatómunkám során arra kerestem a választ, hogy milyen mértékben befolyásolja a vásárlási szokásokat az ember személyisége. Köztudott, hogy egyes személyiség jegyekkel rendelkező egyének más és más magatartási mintákat mutatnak az élet számos területén. Ennek okán feltételezhető, hogy a vásárlási döntéshozatalban is jelentősen részt vesz személyiségünk. Ennek bizonyítására a Myers-Briggs személyiségtípus-elméletet hívtam segítségül, melyben az extrovertáltak és introvertáltakat, illetve az észlelőket és megítélőket hasonlítottam össze egyes magatartás formák tekintetében. A további két dimenziót nem vizsgáltam munkám során, ugyanis a szekunder kutatásom alatt rávilágítottam, hogy ezek esetében megfigyelhető mintázat nincs. Kutatásom során arra következtetésre jutottam, hogy az előbbi esetében jelentős különbségek figyelhetőek meg, míg utóbbinál nincs egyértelműen kimutatható összefüggés a vizsgált viselkedési formák tekintetében. Meglátásom szerint kutatómunkám értékes eredményekkel rendelkezik és a gyakorlatba átültethető javaslatimmal a későbbi kutatások alapjaként is szolgálhat.65huMBTIfogyasztói magatartásszemélyiségmarketingA fogyasztói magatartás és a személyiség kapcsolatának vizsgálata vásárlói döntések elemzésévelA study of the link between consumer behaviour and personality with the analysis of purchasing choicesDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.