Laoues-Czimbalmos, NóraDomonkos, Lívia2022-03-302022-03-302022-03-29http://hdl.handle.net/2437/329632Jelen szakdolgozat a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulóknak a testnevelés foglalkoztatásával foglalkozik. Célja bemutatni ezeknek a tanulóknak a testnevelés órai foglalkoztatását, összefoglalja a hazai szakirodalom ezen a területen végzett kutatásait. Az általunk végzett kutatást ezekre a szakirodalmakra megalapozva végeztük el testnevelés oktatást végző pedagógusokkal, akik Békés megyei szegregált és integrált intézményben oktatnak. A kutatás célja az volt, hogy betekintést nyerjünk jelenleg hogyan állnak a pedagógusok a hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók testnevelés foglalkoztatásához, igényelnek-e gyógypedagógiai asszisztens segítséget ezeken az órákon. Továbbá kíváncsiak voltunk, hogy a digitális oktatás során, hogyan oldották meg ezeknek a tanulóknak az oktatását és ezek mellett még arra, hogy mennyire motiváltak a testnevelés órákon ezek a tanulók.43husajátos nevelési igényű tanulóktestnevelés foglalkoztatásdigitális oktatáshátrányos helyzetHátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók foglalkoztatása a testnevelésórákonDEENK Témalista::Neveléstudomány