Bujdosóné Papp, AndreaFejes, Katinka Eszter2023-04-202023-04-202023-04-19https://hdl.handle.net/2437/350261A szakdolgozat a tér szerepét és téralakítás jelentőségét vizsgálja az óvodai nevelésben. Kutatás során online kérdőívet küldtünk Debrecen óvodáiba. A megkérdezett óvodapedagógusok az óvoda külső és belső téralakításáról nyilatkoztak, ennek szerepéről és jelentőségéről az óvodai nevelés során, emellett a külső környezetben, a szabad levegőn szervezett óvodai tevékenységek és projektek gyakoriságáról. A természetes anyagokból való alkotásra, a gyermekek által készítet játékeszközökre és a gyermekek által kialakított játszósarkokra is kitért a kutatás. Az eredmények tükrözték, hogy annak ellenére, hogy a tér szerepét és a téralakítás jelentőségét fontosnak tartják az óvodapedagógusok az előbb leírtak ritkán jellemzők a debreceni óvodákban. Erre a problémára nyújt megoldást a Bibedombi kalandok nevű óvodai projekt, melynek elsődleges célja, hogy a 21. század gyermekit közelebb hozza a természethez.61hutéralakításprojektpedagógiakomplex művészeti nevelésóvodai neveléskörnyezeti nevelésBibedombi kalandok a természeti környezet, a téralakítás és térhasználat jelentősége az óvodai nevelésbenDEENK Témalista::Neveléstudomány