Árváné Ványi, GeorginaKatonáné Kovács, JuditHoczka, Irén2019-11-052019-11-052019-10-25http://hdl.handle.net/2437/275736A konfliktusmegoldás tanulható folyamat, így a kutatásom fő célkitűzése a konfliktusok konstruktív kezeléséhez szükséges képességeknek a bemutatása. „A konfliktuskezelés hatékonyságát legfőképpen” a helyes „önismeret”, az asszertivitás képessége, az adott „szituációhoz illeszkedő kommunikációs stílus, az empátia, a tolerancia” és az együttműködés képessége határozza meg. (Németh, 2015) Ennek megfelelően olyan módszerekre, eszközökre, képességekre – kompetenciákra – helyezem a hangsúlyt, melyek konfliktuskezelési tréningek – a szervezeti hatékonyság növelését szolgálja – keretében megtanulhatók vagy fejleszthetők.Ennek elérése érdekében a dolgozatomban, a vizsgált szervezetben a munkavégzés során kialakuló interperszonális konfliktusok leíró bemutatására vállalkozom. Friedrich Glasl tipológiáját követve, pontosabban Thomas Schmidt (2009) konfliktuskezelési tréningkönyvére támaszkodva ismertetem a konfliktusok legfontosabb kiváltó okait és típusait.78hukonfliktusmenedzsmentszemélyközi konfliktusokszervezeti hatékonyságtréningkompetenciákKonfliktusmenedzsment egy konkrét szervezet példáján keresztülDEENK Témalista::Társadalomtudományok::SzociológiaDEENK Témalista::Pszichológia::MagatartástudományDEENK Témalista::Pszichológia::SzociálpszichológiaDEENK Témalista::Pszichológia::Munkapszichológia