Szűcs, TímeaVarga, Fruzsina2021-04-132021-04-132021-04-12http://hdl.handle.net/2437/305747Jelen empirikus munka azt a témát hivatott bemutatni, mellyel alátámasztom azt a feltételezésemet, hogy az óvodában megkezdett táncos foglalkozások hozzájárulnak-e az iskolaérettség eléréséhez, továbbá segítik-e a gyermekeket a sikeres iskolai eredmények teljesítésében. Célom, hogy feltárjam a tánc és az iskolaérettség kapcsolatát, így ennek megfelelően dolgoztam ki az elméleti részt, amiben kifejtem a tánc transzferhatásait és elemzem az óvodás, illetve kisiskolás korosztály jellegzetességeit. Az empirikus részben a Lakatos Katalin által jól ismert és alkalmazott állapot-és mozgásvizsgáló tesztet alkalmaztam és ennek eredményei mentén jutottam el hipotéziseim alátámasztásához. A kutatásom teljesítését nagyban befolyásolta, hogy alsó tagozatos pedagógusként és régi táncosként a szakértelmemet és a tapasztalataimat is megfogalmaztam, ezért átfogóbb képet nyújtok mindkét területről és azok kapcsolatáról.54huiskolaérettségtáncóvoda és iskola átmenetiskolai sikerekA tánc, mint mozgásos fejlesztési forma az óvodás kor és az iskolaérettség határánDEENK Témalista::Neveléstudomány