Dr. Oláh, SzabolcsSebők, Viktória Edit2024-07-082024-07-082024-04-14https://hdl.handle.net/2437/375378Szakdolgozatom a márkaépítéssel és az issue management kölcsönhatásával foglalkozik. Azt vizsgálom, hogy a közügyekre ráfogalmazott kommunikációt hogyan integrálja a márkaépítésébe az a két cég, amelyeket szakdolgozatomban vizsgálok. Ez a két márka a Nike és a Stabilo Boss. Egyre nagyobb szerepet kapnak a márkaépítésben a társadalmi felelősség témakörei. A társadalmi felelősségre hivatkozás, a társadalmi ügyek melletti kiállás, a közügyek felvállalása egyszerre márkafilozófia és jól megtérülő kommunikációs fogás. Ugyanakkor a márkák felhasználói elvárják, hogy a fontos társadalmi kérdésekben az üzleti élet meghatározó szereplőiként a nagy márkák hallassák a hangjukat, vállaljanak feladatokat, tegyenek a közért. Szakdolgozatom a releváns információ felismerését kutatja a reklámképek esetében. Kutatói kérdésem így szól: Hogyan vezeti a figyelmemet az információ kódolása a reklámképen? E kérdés megválaszolása kompozícióelemzést igényel az érzékelés-pszichológia és az érzékelés-fenomenológia szempontjai szerint. Témám tehát: aktuális márkaépítő üzleti kommunikációkban tárom fel a kreatív kompozíció esztétikai szempontjait. Az „esztétikai” fogalmán azt értem, hogy érzékelésen keresztül jutunk világismeretre: élvezettel értünk meg valami újat, de a reklám esetében célszerűség korlátozza a megértés szabadságát. Módszerem: a marketing, a vizuális kommunikáció, a Gestalt pszichológia, az észlelés-fenomenológia szempontjai szerint szoros „olvasással” elemzek reklám képeket. Szakdolgozatom személyes tanulási folyamatot mutat be. Eredmény: aktuális márkaépítő üzleti kommunikációkban tárom fel a kreatív kompozíció esztétikai szempontjait. Régi téma, de annál aktuálisabb, minél nagyobb a médiazaj. Újdonság: vizuális kommunikációs képelemzéssel mutatom ki, hogyan kapcsolják össze nagy márkák a brandinget és a stratégiai termékelőny-tervezést.51hubrand act, kompozíció, branding, társadalmi felelősségvállalás, társadalmi közügy, figyelemirányításBrand act és kompozíció a Nike és a Stabilo Boss kampányaibanTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.