Péter-Szarka, SzilviaVass, Erika2013-05-032013-05-032013-03-312013-05-03http://hdl.handle.net/2437/166816Dolgozatomban az agresszióról, az érzelmi intelligenciáról és a két terület kapcsolatáról írok. Kutatásomban arra keresem a választ, hogy az agresszió és az érzelmi intelligencia között milyen a kapcsolat, mennyire vannak egymásra hatással a serdülő korosztály körében. A vizsgálatban három kérdőív típust használok fel, melyek a Buss-Durkee Kérdőív, a Bar-On Érzelmi Intelligencia Kérdőív, Képességek és Nehézségek Kérdőív (SDQ). Kutatásomban, hipotéziseim vizsgálatában gimnáziumi és szakközépiskolai, 15 és 16 éves tanulók vesznek részt. Eredmények alapján megállapítható, hogy a fiúk agresszívebbek, mint a lányok. Az érzelmi intelligencia fejlesztésével csökkenteni lehet az agresszió szintjét az iskolákban, ezáltal csökkenteni lehet a viselkedési problémák megnyilvánulásának gyakoriságát a diákok körében.59huagresszióérzelmi intelligenciaAgresszió és érzelmi intelligenciaA korai és a késői kétnyelvűségA márka és a gyerekekA kiégés kialakulása és megelőzési lehetőségeiDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction