Páskuné Kiss, JuditVáradiné Szabó, Katalin2014-05-292014-05-292014-05-222014-05-29http://hdl.handle.net/2437/193543A dolgozatom a három éves gyakornoki képzés kidolgozottságáról, működéséről szól. Nagy hangsúlyt fektettem arra, hogyan dolgozik együtt a két résztvevő: a mentor és a mentorált. A dolgozatom elején egy történeti áttekintést végeztem, ahol azt vizsgáltam, mennyire régi keletű a pedagógiában a segítségadás a pályakezdők számára. Ezt követően vázoltam a mentor, majd azután a gyakornok személyiségjegyeit, szerepeiket, feladataikat, a képzésüket. A mentorálás folyamatának mibenlétét kutattam. A magyar közoktatás mellett kitekintést nyertem néhány európai országra, majd a három vezető hatalomra. Kíváncsi voltam, ott hogyan működik a pályakezdők segítése. Az empirikus vizsgálatomat négy kolléganővel végeztem mélyinterjú formájában. Ketten mentori, ketten gyakornoki státuszban nyilatkoztak egy általam összeállított kérdőív kérdései alapján arról, miként élték meg a három éves képzést. Ezt követően leszűrtem a következtetéseimet, valamint hipotéziseket állítottam fel.61humentorgyakornokMentor és mentorált - avagy a három éves gyakornoki képzés tapasztalataiDEENK Témalista::Neveléstudomány