Szőllősi, LászlóMolnár, Szilvia2015-05-282015-05-282015http://hdl.handle.net/2437/213725Az elmúlt évtizedben a világ tojástermelése több mint 20%-kal növekedett, amely a következő 20 évben hasonló tendenciával folytatódhat, míg a tojástermékek iránti igény akár évi 4-5%-os emelkedése is várható. Ezzel szemben Magyarországon mind a termelés, mind a fogyasztás jelentősen visszaesett az elmúlt mintegy két évtizedben. Az ágazat szereplőinek olyan kihívásokkal kell szembenéznie, mint a takarmányárak változása, egyre szigorodó előírások és a fogyasztói igények átalakulása. Dolgozatom fő célkitűzése volt feltárni a tojással kapcsolatos magyarországi fogyasztói és vásárlói szokásokat, illetve az azt befolyásoló tényezőket, s összehasonlítani azokat a korábbi hazai és nemzetközi felmérések eredményeivel. Célom volt továbbá megvizsgálni a tojással kapcsolatos informáltságot és fizetési hajlandóságot Magyarországon. Felmérésem alapján megállapítható, hogy a válaszadók számára a legfontosabb tényező a tojás frissessége a fogyasztás során, míg vásárláskor a sérülésmentesség. Eredményeim több esetben is eltérnek a korábbi hazai és külföldi felmérések megállapításaihoz képest, mely az egyes országok közti eltérő preferenciákkal és a szokások időbeli változásával magyarázható. A megkérdezettek többsége úgy véli, hogy a különböző előállítású tojások tápértéke között különbség van, szemben a tudományosan megalapozott tényekkel. Számos kérdés esetében azt tapasztaltam, hogy a megkérdezettek helytelen információkkal rendelkeznek a tojást illetően, s nem ismerik a jelöléseket. Annak ellenére, hogy a hazai fogyasztók árérzékenyek és egyre tudatosabban vásárolnak, a kérdésre adott válaszok kapcsán sok esetben ennek ellenkezője állapítható meg.74huétkezési tojásfogyasztói magatartásvásárlói szokásokAz étkezési tojás fogyasztói és vásárlói magatartásának vizsgálata MagyarországonExamination of table egg consumer and customer behaviour in HungaryDEENK Témalista:Közgazdaságtudomány:Marketing