Pálfi, SándorGábor, Sándorné2020-03-302020-03-302020-03-23http://hdl.handle.net/2437/282745A család után az óvoda az a környezet, amelyben az eddig talán rejtve maradt különleges bánásmódra felfigyelünk, fel kell figyelnünk.Legtöbb gyermek, lehet, hogy csak az óvodában találkozik először hátrányos helyzetű, speciális szükségletű embertársaival.Mivel az óvodában a különböző fejlettségű gyermekek együttnevelése történik, jó lehetőséget teremt az atipikus fejlődésmenetű gyermekek, és a tipikus fejlődésű társaik inklúzív nevelésére, mely által a gyermekek tapasztalati tudással rendelkezhetnek arról, hogy a diverzitás, sokféleség természetes, hétköznapi.A esélyegyenlőség megvalósítását, biztosítását elő kell segíteni, mert egy nemzet felnőtt társadalma csak akkor válik elfogadóvá, ha ennek folyamata már a gyermekkorban elkezdődik.a nevelési folyamat résztvevőinek személyisége, tudása, attitűdje, cselekvései nagyban befolyásolják a befogadás sikerességét.76huinklúziós indexbefogadó nevelésesélyegyenlőségA befogadó nevelés vizsgálata Téglás egyetlen óvodájábanDEENK Témalista::Neveléstudomány