Gortka-Rákó, ErzsébetMónusné Ruszin, Anna Mária2018-04-132018-04-132018-04-13http://hdl.handle.net/2437/249544A határon túli szórványosodó területeken, több helyen nem megoldott a magyar nyelvű oktatás. A nemzetiségi oktatás hiányából eredő hátrányok kezelésében mi anyaországi pedagógusok is jelentősen tudunk segíteni. Iskolánkban már több éve működik a „Hídépítés határon innen és túl” elnevezésű projekt. Szakdolgozatomban ezt az országhatárunkon keresztül megvalósuló programunkat szerettem volna bemutatni. Rámutatok arra, hogyan tudunk együttműködni a Románia területén élő magyar nemzeti kisebbséggel? Hogyan tudjuk mi pedagógusok a határainkon túli magyarok hátrányát csökkenteni, közösségeik fennmaradását és fejlődését elősegíteni, támogatni magyarságuk megőrzésére irányuló törekvéseiket, egy általunk biztosított újabb anyanyelvükön működő közösségi programmal, ahol a magyar anyanyelvű társas kapcsolataikat fenn tudják tartani. Célom, példánk bemutatása által bátorítani más közösségeket, nevelőtestületeket, hogy ők is induljanak el a hozzájuk közel eső határon túli településekre és segítsék az ott lakó magyar embereket, magyar gyerekeket, ahogyan mi is tettük.73huhatáron túli magyarokhátránykezelésEgy hátránykezelő stratégia alkalmazásának lehetősége a határon túli magyar kisebbség segítése érdekébenDEENK Témalista::Neveléstudomány