Földi, KataDudás, Ditta2021-05-072021-05-072021-05-06http://hdl.handle.net/2437/308897A szakdolgozatom címe: Kereskedelem és marketing szerepe az önkormányzatok telekértékesítési folyamatában. Dolgozatom általános célja az, hogy bemutassam az olvasónak mi a kereskedelem és marketing szerepe a telekértékesítésekkel, milyen módszerekkel, milyen áron s hogyan tudna megvalósulni egy kis faluban, községben illetve ösztönözzem a fiatal párokat azzal, hogy ha az állam számos segítségeket kínál nekik, azzal éljenek így a jövőbeni életük megkönnyebbítése érdekében.Személyes véleményem, hogy jelenleg megnőtt a túlkínálat az ingatlanpiacon, főleg a vírus miatt, miután jelentősen csökkent a bérlői kereslet, ami éppen a fejlesztésekre elég komoly csapást mért váratlanul. Emelkedett kockázatok mellett a hazai kereskedelmi- ingatlan piacon felfelé emelkedő ingatlanpiac lefelé indult meg, sőt még több szektort is érintett a túlkínálat az esetleges kereslet visszaesése végett.A kiskereskedelmi ingatlanok, telkek kihasználatlansága végett szintén növekedett, amire persze a bérleti díjak csökkenése is hatással van. A piaci igények is visszafogottan fogják a keresleti feltételeket megteremteni, a kereskedelmi ingatlanok piacán. A koronavírus hatására a makrogazdasági környezet a gazdaságot szorosan követő ingatlanpiacon is érezteti következményét. A piaci folyamatok túlértékeltség kockázatainak a növekedésébe mutatnak.Bízom benne, hogy az ingatlanpiac a jövőre nézve javuló tendenciát fog mutatni, s sok család saját ingatlanhoz vagy az ingatlanok építésére alkalmas telkek megvásárlásához juthatnak és pozitívan fogok mindenkit biztatni arra, hogy, amilyen támogatásokat, kedvezményeket az állam felkínál, azzal mindenki lehetőség szerint éljen.42hukereskedelemmarketingönkormányzattelekértékesítéskeresletkínálatingatlannyilvántartásföldhivatalállami támogatásokCSOKbabaváró támogatásfalusi CSOKKereskedelem és marketing szerepe az önkormányzati telekértékesítési folyamatokbanDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány