Molnár, Szilvia2024-07-302024-07-302012-12-30Gazdálkodástudományi Közlemények, Évf. 4 szám 1 (2012) , 133-1382061-2443https://hdl.handle.net/2437/377733Due to the economic, social and environmental impacts, the sector of tourism has significantly changed and created the modern tourism, which caused continuous competition for the providers interested in tourism. Everyone tries for achieving accolade of market and customers, together vindicate the attendance and satisfaction of tourists by continuous progress. However it is not an easy assignment in the increasing competition of the market. In this situation, it is very important that the providers could keep step with their rivals. Thereunto need a complex product of tourism, stalwart marketing, and providers need to get wise to their facilities. But the effect of slump and turning of tourism habits encumber the succesful aplomb on market. Tourism control system need to be worked up on a destination and a higher level. The evaluation of the status’ tourism destination management organisations based on Tourism Ltd. of Hajdúszoboszló was the main objective of my diploma. My opinion by result of the disquisition, is that the configuration of organisation system goes on good way, it is supported by the experiences at the organisation of Hajdúszoboszló. This cooperation could be a significant headway in tourism and a support the development of tourism. The thriving number of TDM organisations and working up of Hungarian TDM Union infer it.Az elmúlt években a turizmus ágazata a gazdasági, társadalmi és környezeti hatásoknak köszönhetően jelentős változáson esett, s kialakult a modern turizmus, amely azonban egy folyamatos versenyhelyzetet teremtett a turizmusban érdekelt szolgáltatók számára. Mindenki igyekszik kivívni a piac és a fogyasztók elismerését, valamint folyamatos fejlődés mellett fenntartani a turisták érdeklődését és elégedettségét. Azonban az egyre erősödő piaci versenyben ez nem egyszerű feladat. Ebben a helyzetben fontos, hogy a szolgáltatók lépést tudjanak tartani a versenytársakkal. Ehhez szükség van egy komplex turisztikai termékre, erős marketing tevékenységre, valamint fontos, hogy a szolgáltatók felismerjék lehetőségeiket. Azonban a gazdasági válság hatása és a turisztikai szokások átalakulása jelentősen megnehezíti a szolgáltatók önálló, sikeres piaci fellépését. Éppen ezért, mind desztinációs, mind magasabb szinteken elengedhetetlen egy sikeres turisztikai irányítási rendszer kiépítése. Dolgozatom fő célkitűzése a TDM szervezetek helyzetének értékelése volt a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. példáján keresztül. A kutatások eredményeként úgy vélem, hogy a szervezeti rendszer kiépítése jó irányba halad, ezt támasztják alá a hajdúszoboszlói szervezetnél tapasztaltak is. Egy ilyen jellegű együttműködés jelentős előrelépést jelenthet a turisztikai irányításban, s nagyban hozzájárul a turizmus fejlődéséhez. Ezt jól bizonyítja a szervezetek növekvő száma és a Magyar TDM Szövetség kialakítása is.application/pdftourism, tourism destination managementcooperationturizmusturisztikai desztinációs menedzsmentTDMegyüttműködésturisztikai desztinációs menedzsment szervezetek helyzetének értékelése a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. Példáján keresztülfolyóiratcikkOpen AccessGazdálkodástudományi Közlemények142676-864X