Huzsvai, LászlóBrájer, Zoltán2023-12-182023-12-182023-10-20https://hdl.handle.net/2437/363564Az alábbi dolgozat a magyarországi autóipar közgazdasági súlyát boncolja több történelmileg fontos időszakon keresztül. A hazai autógyártás egyik legfontosabb összetevője a külföldi működőtőke beruházások, amelyek megadták az alapját az ágazat kibontakozásának. A közgazdasági vizsgálat alapja a GDP mutató, ami tényleges képet ad országunk egyik legfontosabb iparágának a jellemzéséhez. Továbbá ezt a képet összevetve Lengyelország, illetve Csehország helyzetével, nagyobb ismeretet kapunk a Közép-Kelet-Európai régió helyzetéről is az alábbi kérdéskörben. Továbbá a magyar lakosság autóvásárlással kapcsolatos preferenciái is bemutatásra kerülnek, valamint, hogy ezek a preferenciák milyen tényezőktől függnek. A személygépjármű vásárlással kapcsolatos adatok elemzésének az alapja azok az autómárkák, amelyeknek a leányvállalatai megtalálhatóak Magyarországon.59hufeldolgozóiparMagyarországautómárkaMagyarország autóiparának nemzetgazdasági jelentősége a Közép-Kelet-Európai régió szereplőjekéntThe national economic significance of the automotive industry in Hungary as a participant of the Central and East European regionDEENK Témalista::KözgazdaságtudományDEENK Témalista::TársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.