Kálai, SándorJarkó, Renáta2016-04-132016-04-132016-04-12http://hdl.handle.net/2437/224539Záródolgozatomban a Glamour magazin 2014-es évfolyamát (10 lapszám) elemzem, vizsgálva az általa közvetített nőképet, hogyan működik médiumként és milyen szerepe van a magyar divatban. Nemcsak azért választottam ezt a témát, mert a Glamour évek óta a kedvenc magazinom, hanem mert úgy gondolom, Magyarországon jelenleg egyedüli divatmagazinnak tekinthető. A külföldi trendek bemutatása mellett szívügyének tekinti a magyar divatvilág sorsát, támogatja a feltörekvő tervezőket és modelleket is. Kutatásomban főként a primer adatgyűjtési módszert alkalmazom, de emellett a témában fellelhető szakirodalmat is feldolgozom. Elsőként a rovatszerkezetet tanulmányozom, amely magában foglalja a sajtóműfajok áttekintését is. Aztán a reklámok arányát vizsgálom, mivel a Glamour tele van hirdetésekkel, nagyrészt burkolt formában. A negyedik fejezetben a képeket veszem szemügyre a tartalomelemzés szempontjait figyelembe véve, valamint kép és szöveg kapcsolatát. Majd az interakció formái következnek, olvasói levelek, és a print változat összehasonlítása az online-nal. Végezetül, a konklúzióban megválaszolom a feltett kérdéseket, és tisztázom, hogyan működik női magazinként.33huGlamourmagazinelemzésnőképA Glamour magazin elemzéseDEENK Témalista::Kultúratudomány