Gilányi, Attila LászlóKerekes, Konrád Péter2024-02-012024-02-012023-11-15https://hdl.handle.net/2437/365960A szakdolgozatban röviden bemutattam a virtuális valóság történetét, illetve, milyen eddigi virtuális valósággal kapcsolatos trénereket és egyéb alkalmazásokat hoztak létre. Tárgyaltam a vívás sportág szabályait, alapelveit és a VR Vívó Tréner célkitűzéseit, illetve azokat a kérdéseket, amelyek a fejlesztés és tesztelés során felmerültek. A szakdolgozat során kiemeltem a VR fejlesztés fontosságát a tréningek terén, és részletesen leírtam a Blender és az Unreal Engine 5 funkcionalitásait. Részletekbe menően tárgyaltam a modellek elkészítését és exportálását. A fejlesztés során dokumentáltam a fejlesztési folyamatokat, beleértve a tesztelést is. Végül összegzésképpen megosztottam a jövőbeli terveimet a projekttel kapcsolatban, beleértve további fejlesztéseket, esetleges bővítéseket és a VR alkalmazások további kihasználását a vívás tréningek terén.42huvirtuális valóságvrvívásVirtuális valóság alapú vívó gyakorlatok fejlesztéseDEENK Témalista::Informatika::InformációtechnológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.