Pataky , NóraDér-Herczeg , Beáta2025-06-162025-06-162024-04-14https://hdl.handle.net/2437/391913A kiégés fogalma eredetileg a műszaki nyelvből ered, azonban átvitt értelemben az emberekre is alkalmazható. A segítő foglalkozás során az egyén legfontosabb munkaeszköze a saját személyisége, így a pedagóguspálya is magában hordozza a kiégés veszélyét. Nemzetközi kutatások szerint a pedagógusok 25%-a mutatja a kiégés jeleit. Hazai kutatások is bizonyítják, hogy a kiégés valós probléma a pedagógusok körében is, a megkérdezettek kétharmadát jelenti, ebből egyharmadukat jelentős mértékben. Szakdolgozatom témájának az óvodapedagógusok mentális állapotának felmérését választottam. A kutatásom során a kiégés, az élettel való elégedettség és az önmagunkkal szemben felállított elvárások, diszfunkcionális attitűdök összefüggéseit vizsgálom. Eredményeim alapján kis mértékben érintettek az óvodapedagógusok a kiégésben, a kimerülés jellemzi őket. A pályán eltöltött idő fordítottan arányos a kiégés mértékével, gyenge pozitív kapcsolat figyelhető meg az élettel való elégedettséggel és a diszfunkcionális attitűdökkel.26hukiégés, óvodapedagógusok, élettel való elégedettség, diszfunkcionális attitűdökÓvodapedagógusok kiégésének, élettel való elégedettségének vizsgálata, diszfunkcionális attitűdjeik függvényébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.