Herczegh, JuditNagy, Károly2021-03-232021-03-232021-03-23http://hdl.handle.net/2437/304520Absztrakt A tanulás olyan jelenség, amely a mindennapi életünk legtöbb területén jelen van. Ezek a folyamatok sokszor nem is realizálódnak bennünk. A tudás az egyik legfontosabb erőforrás, így a tanulás szerepe egyre inkább egy létfontosságú fő tényezővé válik. A tudás felhasználásának kontextusában jelenik meg, mint környezet a munkahely. Ezen szervezetek a tudást szellemi értékként használják fel folyamatos fejlődésük és versenyképességük fenntartása érdekében, ezért a jelenség vizsgálata elengedhetetlen. Hazánkban is egyre több kutatás és tanulmány készül a munkahelyi tanulás és képzés témájában. A legtöbb felmérés vállalati szempontból történik, de mára már megjelenik oktatási intézmények és különböző szervezetek aspektusában is. A szakdolgozatban a témát empirikus és elméleti oldalról is egyaránt megvizsgáltam. Az elméleti részben a munkahelyi tanulást és annak változatait, folyamatait, hasznosságát, illetve a validációt elemeztem. Az elsődleges kutatás félig strukturált magyar és angol nyelvű interjúk megvalósításával történt. Arra kerestem a választ, hogy milyen képzések jelennek meg a munkahelyeken és milyen faktorok befolyásolják ezen folyamatokat a motivációs tényezővel kiegészülve. Megállapítottam, hogy a munkahelyeken általában betanító jellegű oktatások vannak. A vírus helyzet nem változtatott a tréningeken. A vállalati vezetők értékelik a munkahelyi képzéseket. Manipulatív komponensként igazolódott az életkor és a betöltött pozíció a munkahelyi oktatásban. Kutatási eredmények között szerepelt az is, hogy a foglalkoztatott egyének szívesen tanulnak szabadidejükben egy magasabb vagy áhított munkahelyi pozíció elérése érdekében.82humunkahelyi tanulásmunkahelyi képzésvalidációmunkahelyi képzést befolyásoló tényezőkA munkahelyi tanulást és képzést befolyásoló tényezők összehasonlító vizsgálata (Magyarországi és Angliai szervezeti környezetekben)DEENK Témalista::Neveléstudomány