Varga, ImreSzőke, György2024-06-232024-06-232024-04-16https://hdl.handle.net/2437/374615Dolgozatom betekintést nyújt a számítógépes játékfejlesztés technológiai alapjaiba. Bemutatom a játékmotorok alapvető architektúráját és programozási előfeltételeit. Majd részletesen taglalom az OpenGL grafikus megjelenítést és a mesterséges intelligenciát. A dolgozatban leírtak egy a piacon is helyt álló sikeres számítógépes szerepjáték, a Balrum fejlesztése és piacra dobása során szerzett tudásra alapoznak. Manapság a számítógépes játékok technológiai alapjait már nem szokás a nulláról felépíteni, hiszen számos harcedzett játékmotor áll rendelkezésre akár ingyenesen is, és a videójátékok komplexitása mára olyan mértékűre nőtt, hogy egy motor megalkotása komoly elkötelezettséget kíván. Viszont fontosnak tartom, hogy továbbra is szülessenek olyan mérnökök, akik új megközelítéseikkel megalkotnak innovatív motorokat, melyek lehetővé teszik eddig nem látott élmények megélhetését.53huJátékfejlesztésJátékmotorOpenGLRenderBalrumSzámítógépes Játékfejlesztés - Játékmotor Alapok, OpenGL Grafika, ÚtvonalkeresésInformatika::KomputergrafikaInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.