Árkosi, JuliannaSzőlősi, Dóra2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391622A szakdolgozat célja a zenei nevelés szerepének és hatásainak feltárása a többségi és gyógypedagógiai intézményekben. Különös figyelmet fordít a tanulásban akadályozott gyermekek fejlődésére. A kutatás azt vizsgálja, hogyan járulnak hozzá a zenei tevékenységek a gyermekek kognitív, érzelmi és szociális készségeinek fejlesztéséhez. Emellett elemzi a pedagógusok és szülők hozzáállását, valamint tapasztalatait a zenei neveléssel kapcsolatban. Kiemelten foglalkozik az intézménytípusok közötti különbségekkel, például a zenei foglalkozások gyakoriságával és módszertanával. A dolgozat célja továbbá javaslatok megfogalmazása a zenei nevelés korszerűsítésére és integráltabb alkalmazására az oktatási rendszerben.42hugyógypedagógiaművészetpedagógiazenei nevelésMűvészetpedagógiai eljárások alkalmazása többségi és gyógypedagógiai intézményekbenPedagógusi tapasztalat és szülői megelégedettségNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.