Mező, KatalinBárdi, Beatrix2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/373006A szakdolgozat célja, hogy megvizsgáljuk a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében dolgozó gyógypedagógusok IKT eszközhasználati szokásait, feltérképezzük az általuk használt információs és kommunikációs technológiákat. Valamint, hogy megismerjünk számos gyógypedagógiában használható IKT lehetőséget és a használatukkal kapcsolatos tapasztalatokat, véleményeket. Az elméleti részben kifejtésre kerülnek a kutatás szempontjából releváns fogalmak, így szó lesz a gyógypedagógiáról, a gyógypedagógusokról, a gyógypedagógiai nevelés-oktatás színtereiről, különböző gyógypedagógiai alapfogalmakról és csoportosításokról. Ezután kerül sor a differenciálással és a kulcskompetenciákkal kapcsolatos ismeretek kifejtésére. Az elméleti rész végének témája az IKT eszközök használata, melyben említésre kerülnek eszközbeszerzésekkel kapcsolatos pályázatok, valamint olyan IKT lehetőségek, melyek alkalmazhatók a gyógypedagógiában. A kutatási részben Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében dolgozó gyógypedagógusok IKT eszközhasználati szokásait vizsgáltuk kérdőív segítségével.69hugyógypedagógusIKT-eszközökdifferenciálásGyógypedagógusok IKT eszközhasználati szokásai Jász-Nagykun-Szolnok vármegyébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.