Bihari, IldikóKorolovics, Petra2020-12-082020-12-082020-11-30http://hdl.handle.net/2437/299350Dolgozatomban elemzem a fiatalkorú bűnelkövetők mikrostrukturális hátterét az egyén életében, a személyisége fejlődésében, az egyéni tulajdonságok, jellemvonások, értékrend kialakulásában. A mikrostrukturális környezet bemutatása után áttekintem a javítóintézetek szerepét a fiatalkorúak büntetés-végrehajtásában és elemzem a javítóintézet reszocializációs és reintegrációs nevelését. Dolgozatom hipotéziseként a szakirodalmi tanulmányok és felmérések feldolgozásával azt elemzem, hogy a jogszabályok által meghatározott reszocializációs és reintegrációs nevelési folyamatok a gyakorlatban hogyan valósulnak meg a Debreceni Javítóintézetben, milyen nevelési módszereket alkalmaznak a szocializációs deficitek pótlására, illetve, hogy milyen tevékenységet folytatnak a bűnelkövető hatékony társadalmi reintegrációja érdekében. Dolgozatom eredményeként elmondható, hogy az intézetben folyó oktatás-nevelés által, az önkiszolgáló feladatok ellátásával, a drámapedagógiai módszerek alkalmazásával azokat a zavarokat, hiányosságokat enyhítik és pótolják, melyek a fiatal szocializációs folyamata által alakultak ki. A reintegráció megvalósítása és realizálódása az intézményi oktatás, a különböző képzések és a munkafoglalkoztatás révén teljesül.38 oldalhufiatalkorúbűnelkövetőjavítóintézetreszocializációreintegrációA fiatalkorú bűnelkövetők javítóintézeti neveléseDEENK Témalista::Társadalomtudományok