Bíró, GyulaPecsmán, Anita2017-01-102017-01-102017-01-07http://hdl.handle.net/2437/233804Napjainkban még mindig probléma az óvodából-iskolába való zökkenőmentes átmenet. Kutatásomban, arra voltam kíváncsi, milyen erőfeszítéseket tesz a két közoktatási intézmény, hogy ez az időszak ne legyen teher a gyermeknek. Az óvónők, a tanítók, a szülők és az intézményvezetők is jó gyakorlatnak tartják az iskolaotthonos osztályok kialakítását kisiskolás korban. Megerősítést nyert az oktatásnak az a formája, ahol párhuzamosan két tanító felmenő rendszerrel egész nap foglalkoznak a gyerekekkel.Ez lehetőséget teremt a gyermeknek egyéni adottságainak, képességeinek figyelembevételével, az új ismeretek elsajátítására, egyéni tempójában való haladásra. Cél az, hogy a két intézmény az óvoda és iskola, megismerjék egymás nevelési programját, amely nem más, mint az átmenet segítése.55huátmenetiskolaérettségiskolaotthonÓvodából iskolába, az óvoda-iskola átmenetDEENK Témalista::Neveléstudomány