Bujdosóné Papp, AndreaGábor, Flóra2016-04-012016-04-012016-03-31http://hdl.handle.net/2437/223000A szakdolgozatomban a cigány/roma származású óvodapedagógus hallgatók nyelvhasználatát, nyelvi nehézségeit vizsgálom. A dolgozat célja, hogy megtudjam a hallgatók rendelkeznek-e a kétnyelvűségükből vagy a szociális helyzetükből adódó nyelvi hátránnyal, illetve a cigány nyelvet milyen körülmények között használják. A dolgozatban ismertetem az óvodapedagógus mintaértékű kommunikációját. A cigány/roma nyelvhasználatot és kommunikációs jellemzőket. Továbbá bemutatom a nyelvi hátrány jellemzőit és a kétnyelvűség előnyeit és hátrányait.49huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországcigányságnyelvhasználatnyelvi hátránykommunikációkétnyelvűségfelsőoktatásA cigány/roma származású hallgatók nyelvhasználatának, kommunikációjának vizsgálataDEENK Témalista::NyelvtudományDEENK Témalista::Neveléstudomány