Szilágyi, BarnabásTakács, Angéla2020-04-102020-04-102020-04-09http://hdl.handle.net/2437/283429A dolgozat a fogyatékos gyermeket nevelő, eltérő etnikai és anyagi háttérrel rendelkező roma és nem roma családok megküzdési stratégiáját kívánja bemutatni, és összehasonlítani. Feltárja azokat a negatív és pozitív tényezőket, melyek befolyásolják az életüket, és a mindennapjaikat. Kutatja azt, melyek azok a tényezők, amelyek segítenek nekik az elfogadásban, valamint összességében mennyire elégedettek az életükkel a különböző csoportok. A vizsgálat 4 szülői csoport körében végzett anonim, félig strukturált interjú során kapott válaszokra épült. A vizsgálatban továbbá részt vettek fogyatékos gyermekeket nevelő pedagógusok is, akiket kérdőív formájában kérdeztünk meg. Elemeztük, látnak-e különbséget a különböző családi hátterű szülők és gyerekek között a nevelés során. A gyógypedagógus feladata, hogy megismerje ezeket a komponenseket, felismerje a problémákat és a megfelelő eszközökkel, módszerekkel segítsen.54hufogyatékos gyermekroma családnem roma családmegküzdésA fogyatékos gyermeket nevelő roma és nem roma szülők megküzdési stratégiájaDEENK Témalista::Neveléstudomány