Buglyó-Nyakas, Erzsébet TündeLengyel, Kornél2025-06-192025-06-192025-04-28https://hdl.handle.net/2437/393513A szakdolgozat keretében a videójátékok monetizációjával kapcsolatos fogyasztói preferenciákat és attitűdöket vizsgáltam. A kutatás során primer és szekunder kutatást végeztem. A szekunder kutatás alapján részletesen elemeztem a videójáték-iparban alkalmazott üzleti modelleket (ingyenesen játszható, prémium, előfizetéses, vegyes) és a különféle monetizációs eszközöket, illetve stratégiákat, különös tekintettel a mikrotranzakciókra és a reklámokra. A primer kutatás során online kérdőíves felmérést végeztem a rendszeres játékosok körében, amely az egyes fogyasztói csoportok a különböző üzleti modellekkel és monetizációs eszközökkel, illetve stratégiákkal kapcsolatos attitűdjének és preferenciáinak feltárására irányult. Az empirikus adatok elemzésével törekedtem az előzetesen megfogalmazott hipotézisek igazolására. A kutatási eredményekből levont következtetések alapján pedig javaslatokat fogalmaztam meg a videójáték-fejlesztő vállalatok számára a hosszú távon fenntartható, jövedelmező és a fogyasztói elvárásokhoz jobban igazodó monetizációs gyakorlatok kialakítása érdekében.55huMonetizációFogyasztói preferenciákVideójátékA videójátékok monetizációjával kapcsolatos fogyasztói preferenciákConsumer preferences for video game monetisationKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.