Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditVinczéné Antal, Beáta2015-05-072015-05-072015-03-21http://hdl.handle.net/2437/212331Ebben a műhelymunkámban a következőkre kerestem a választ: van-e különbség az audiovizuális eszközökön látott és a hagyományos módon meghallgatott mese befogadása között a gyermekek számára, és történt-e ebben változás az elmúlt tizenhat évben. Az is érdekelt, hogy más motívum bizonyul-e érdekesnek a meséből a fiúk és a lányok számára. A vizsgálatomat arra alapoztam, hogy a gyermek, ha nem befolyásolják, azt a képet fogja lerajzolni, ami benne keletkezett, és ennek a belső képnek az lesz az alapja, ami őt a meséből megragadta, ami neki mondott valamit, ami az ő számára fontos volt. A mesét képzeletben követi, és közben képzelete elkészíti a mese képeit. A gyermek amikor rajzol, nem külső mintát követ, hanem amit lerajzol, az a belső szemléleti kép. Azt rajzolja le, amit a dolgokról tud, ami a benne megjelenő belső szemléleti kép.40humesegyermekrajzA mese és a gyermek. A hallott és a látott mese tükröződése a gyermekek rajzaibanMesterséges nyelv tanításaAz adócsalás és annak elfogadottsága a mai MagyarországonMagasan funkcionáló autisták a munka világábanDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia