Simándiné Pap, JohannaMorauszkiné Lippa, Krisztina2021-04-232021-04-232021-04-23http://hdl.handle.net/2437/307063A szakdolgozat reális és aktuális képet fest a beszédfolyamatossági zavarral küzdő alsó tagozatos gyermekek helyzetéről Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Elsőként a témában releváns szakirodalom áttekintését végzi el. Bemutatja a kommunikáció folyamatát, modelljeit, tényezőit, funkcióit. A kommunikáció zavarának egyik típusa a beszédzavar. A beszédzavar bemutatása után részletesen foglalkozik a beszédfolyamatossági zavarokkal, azon belül a hadarással és a dadogással. A saját kutatás Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei általános iskolák pedagógusainak körében történt. A kutatás eredményei a vonatkozó szakirodalmat és a rendelkezésre álló statisztikai adatokat összevetve vonja le a következtetéseket.64huBeszédfolyamatossági zavarDadogásHadarásBeszédfolyamatossági zavarokkal küzdő alsó tagozatos gyerekek helyzete Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébenDEENK Témalista::Neveléstudomány