Sebestyén, AttilaTakács, Nikolett2017-04-212017-04-212017-04-18http://hdl.handle.net/2437/238310Záródolgozatom azt a hipotézist vizsgálja Hajdúszoboszló példáján, hogy egy városról akkor kaphatunk hiteles képet, ha a városlakók azt tapasztalják, amit az adott hely kommunikál magáról. Ehhez elsősorban szükség van a városmárkázás fogalmának körüljárására, és Hajdúszoboszló történetének bemutatására, egészen a város életét meghatározó „folyékony arany” felszínre törésének napjától. Ezután a Máté Lajossal, a Hajdúszoboszlói Vendéglátók Egyesületének elnökével készített interjúm segítségével bemutatom azt a szervezetet, amely 2010-től menedzseli a város turizmusát. Az eszközökön és stratégiákon keresztül el fogok jutni a helyi lakosok turizmusban való szerepvállalásuk fontosságához, majd egy helyi civil szervezettel, a Hajdúszoboszlói Fiatalok Fórumával készített interjúra támaszkodva megfogalmazom a városlakók nézőpontját, véleményeit. A megvizsgált városimázs és helyi identitás alapján megállapítom, hogy Hajdúszoboszló esetében a városról kialakult kép, mennyire tükrözi a helyi lakosok tapasztalatait.33huvárosmárkázásHajdúszoboszlóhelyi identitásimázsHajdúszoboszló városmárkázásaDEENK Témalista::Társadalomtudományok