Kissné Korbuly, KatalinPrunyi, Jánosné2017-03-272017-03-272017http://hdl.handle.net/2437/236108A pedagógus pályán folyton-folyvást tanulni, fejlődni kell, ennek determinálója az egyre fokozottabb ütemben változó társadalmi-gazdasági-szociokulturális háttér. A folyamatos szakmai tájékozódás, az állandó megújulás a pedagógustársadalom többségének belső igénye. Ennek megfelelően a továbbképzési kínálatnak közvetíteni kell azokat a tartalmakat, amelyek választ kínálnak a pedagógiai munkát érintő kihívásokra és szaktudományi fejleményekre. Fontosak a pedagógusok szakmaiságával, szakmai jövőjével, szakmaiságuk megújításával kapcsolatos vizsgálatok, ezek értékelése segíthet a további pedagógus-továbbképzések tartalmát, irányát meghatározni. Dolgozatom összefoglalja a magyarországi pedagógus-továbbképzések rendszerét. Majd a második részben a Szerencsi járás általános iskoláiban dolgozó pedagógusok továbbképzéseken való részvételét, tapasztalatait tekinti át. Kérdőíves módszer segítségével azt vizsgálja, hogy a formális, nonformális, informális tanulási formák melyike kedveltebb, hatékonyabb a térségben.71hutovábbképzésképzési formákképzés választáskérdőívA pedagógus-továbbképzések helyzete a Szerencsi járás általános iskoláibanDEENK Témalista::Neveléstudomány