Matkó, Andrea EmeseKerti, Gábor2024-06-192024-06-192024-05-27https://hdl.handle.net/2437/373883Az építőipar kiemelt fontosságú ágazat, teljesítménye az elmúlt években növekvő szerepet töltött be a magyar nemzetgazdaságban és az európai gazdaságban egyaránt. 2022. évben ez a növekedési ütem a negyedére csökkent. Az építőanyagár változások ellenére az építési kereslet magas szintje 2022-ben is fennmaradt. A Homlokzati Hőszigetelés.hu, mint stratégiai partner honlap 2011 óta jelent közös munkát végez. A kereskedelmet Magyar-Festék Kft. és a kivitelezők szervezését anyagok koordinálását Kerti Gábor egyéni vállalkozó végzi. 2018-ban Gábor kivált a családi vállalkozásból és egyéni vállalkozás formájában elkezdte a saját kivitelezéseinek kifuttatását és egyben a „Homlokzati Hőszigetelés.hu” fejlesztésébe kezdett. Dolgozatom célja az volt, hogy a hoszigetekés.hu webáruhát statisztikáit megvizsgáljam az építőipari szektor értékesítési változásait, annak érdekében, hogy megállapítsam az elmúlt évek trendjeit és a folyamatos fejlesztés érdekében megvizsgáljam a piaci változásokat, mely segítségével a webáruház értékesítési csatornáit is ahhoz igazítsák. A felhasználói szokások az utóbbi években nagyot változtak, előtérbe került a mobilos és tabletes látogatás, amelyhez a honlapot is mobilbaráttá kellett tenni. A látogatók közel 39%-a asztali gépről, 58,9 %-a mobilról, míg a maradék 2% tabletről tekintette meg a honlapot. Az új fejlesztések bevezetése, illetve a meglévő áruház mellett 2022 őszén felújítottunk egy régi elavult webshopot, illetve jelenleg is fejlesztés alatt áll egy alaprendszerekre specializálódott áruház is. Felújítottunk egy régi katalógus oldalunkat is, amelyet 2 hónapja publikáltunk, viszont ezeknek a honlapoknak a SEO irányú beérése a homlokzatihoz hasonlóan közel 2 évet vesz igénybe. A szigetelőanyagok mellett szeretnénk értékesíteni térkövet is. Ez a bővítés magával fogja hozni, hogy újabb honlapokat és további keresőoptimalizálást alkalmazzunk. A szigetelőanyagokat szeretnénk saját csomagolóanyaggal bevonni, majd saját márkásként értékesíteni.57huÉpítőipar helyzeteOnline tüzépOnline tüzépek fejlődéseE-kereskedelem vizsgálata egy magyarországi építőanyag kereskedés esetébenKözgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.